Ahad, 5 Mac 2017

Pertanyaan / Kemusykilan

Salam / Salam Sejahtera,

Saya memohon maaf kerana jarang menjenguk blog ini untuk menjawab soalan tuan/puan. Oleh kerana itu, saya sediakan satu post berkaitan Pertanyaan / Kemusykilan tuan /puan di sini. Saya harap tuan/puan dapat memberikan emel supaya respon saya lebih cepat.  Untuk itu, saya mohon agar lengkapkan butiran di bawah bersama-sama soalan tuan/puan :

Emel :
Negeri :
Daerah :
Jenis Lesen : (Permit / Lesen Mengilang / Lesen Borong / Lesen Runcit) 
Jenis Permohonan :  (Pembaharuan/Baharu/Pindaan)

Soalan Saya :
1.
2.
3.




Terima kasih.

14 ulasan:

  1. Emel :diabah1324@gmail.com
    Negeri :sabah
    Daerah :Lahad datu
    Jenis Lesen : Lesen Borong
    Jenis Permohonan : baharu

    Soalan Saya :
    1.Bagaimana untuk sya dapatkan semula resit bayaran untk RM 15.90?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puan boleh berhubung secara terus dengan pihak SSM

      Padam
  2. Emel :kai.jdx@gmail.com
    Negeri :Kuala Lumpur
    Daerah :-
    Jenis Lesen : Lesen Borong
    Jenis Permohonan : baharu

    Soalan Saya :
    1.Adakah lesen yg dikeluarkan oleh KPDNKK Ibu Pejabat atau Negeri berbeza?
    2. Berapakah harga keseluruhannya untuk mendapatkan lesen borong?

    Terima kasih banyak banyak atas pertolongan anda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk makluman, Lesen adalah dikeluarkan mengikut kawasan yang berbeza tetapi ianya adalah lesen yang sama.

      Tuan cuma perlu membayar menggunakan wang pos bagi tempoh yang telah diluluskan. Ianya berbeza mengikut lesen

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. mel : leeen2501@yahoo.com
    Negeri :kedah
    Daerah :kulim
    Jenis Lesen : Lesen Runcit
    Jenis Permohonan : Pembaharuan/Baharu

    Soalan Saya :
    1.Saya sudah membuat pembaharuan sebelum bless ini start, 2016, tetap saya gagal untuk print out lesen,apa yang perlu saya buat?
    2. dalam borang csa, dikenakan upload lesen pihak berkuasa tempatan tetapi saya tidak ada, apa yang perlu saya buat?

    BalasPadam
  5. Email: hanasu85@gmail.com
    Syarikat: Micro Credit Sdn Bhd
    Negeri: Selangor
    Daerah: Bandar Kinrara
    Jenis Lesen: Lesen Pemberi Pinjam Wang
    Jenis Permohonan: Pembaharuan Lesen

    Pertanyaan:

    Saya telah salah masukkan password dalam software bless sampai kena block.
    Boleh aktifkan balik…
    Saya sudah call centre banyak kali diaorg bz…tidak jawap panggilan saya.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  6. Emel : crazynemo69@gmail.com
    Negeri : selangor
    Daerah : klang
    Jenis Lesen : lesen peniaga sekenhend
    Jenis Permohonan : memohon lesen

    Soalan Saya :
    saya sudah memohon lesen peniaga sekenhend utk kedai kereta potong, berapa lama proses perlu sy tunggu? kerana sudah lama sy memohon. status di laman web masih sama.

    BalasPadam
  7. Emel : bksbld2004@yahoo.com
    Negeri : Sabah
    Daerah : Lahad Datu
    Jenis Lesen : (Permit Barang Kawalan Berjadual)
    Jenis Permohonan : (Pembaharuan)

    Soalan Saya :
    1. Saya telah login masuk ke dlm sistem BLESS yg didaftarkan atas nama Majikan saya masalah skrg permohonan atas nama syarikat dan bila sy daftarkan nama syarikat dlm organisation profile sistem akan sambungkan ke laman web SSM perlukan pihak kami mendaftar ke SSM tersebut ?
    2. Utk makluman segala pendaftaran SSM syarikat kami dibuat oleh company secretary
    3. Sekiranya kami ingin tunjuk ajar adakah pihak tuan menyediakan kakitangan utk tunjuk ajar sistem BLESS tersebut ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan boleh datang ke Pejabat KPDNKK terdekat. Mereka sedia membantu

      Padam
  8. Emel : gasweldagency@gmail.com
    Negeri : pahang
    Daerah : temerloh
    Jenis Lesen : Lesen Runcit
    Jenis Permohonan : Pembaharuan

    Alerts yang diterima dalam Mandatory Fields:
    1. Bahagian A: Maklumat Permohonan - Borong
    Soalan saya: mengapakan sistem tidak dapat jumpai maklumat lesen setelah nombor PDA dimasukkan?

    2. Bahagian B: Maklumat Barang dan Kuantiti - alamat stor dan jumlah had kuantiti simpanan yang dipohon
    Soalan saya: mengapakah saya tidak dapat key-in apa-apa kanduangan dalam borang tersebut?

    3. Bahagian C: Maklumat Syarikat Pembekal - Maklumat lengkap syarikat pembekal
    Soalan saya: mengapakah saya tidak dapat key-in apa-apa kanduangan dalam borang tersebut?

    BalasPadam